Pandziorka
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Pandziorka

nunu nunu
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Statystyki

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
Admin


Liczba postów : 23
Join date : 29/05/2015

Statystyki  Empty
PisanieTemat: Statystyki    Statystyki  Icon_minitimeSob Maj 30, 2015 4:54 pm

ŁOWCY
PROPOZYCJA STATYSTYK wersja 1.01

Statystyki Fizyczne:

- Krzepa
Odpowiada za krzepę postaci. Im silniejszy jest dany bohater, tym mocniej potrafi przyłożyć, ale też radzi sobie z podnoszeniem większych ciężarów.
- Zręczność
Określa zwinność bohatera. To jak zręcznie potrafi wykonywać czynności manualne, oraz to jak sprawnie potrafi się poruszać.
- Szybkość
Pokazuje z jaką szybkością postać reaguje na różne bodźce (refleks), oraz ogólną szybkość poruszania się.
- Wytrzymałość
Określa to ile w stanie jest znieść dany bohater. I nie chodzi tu tylko o obrażenie fizyczne, ale też ogólne zmęczenie wędrówką, niekorzystne warunki pogodowe, czy noszenie ciężarów.
- Percepcja
Odpowiada za zmysły postaci. Pokazuje jak wyczulony jest jej węch czy wzrok. Czy jest w stanie dostrzec to, co inni przegapili, czy też przejdzie obok tego obojętnie jak reszta.

I teraz jak to by miało wyglądać. Jako, że stawiałbym bardziej na storytelling, więc te statystyki fizyczne, dałbym jako statyczne. Czyli dostajemy na start określoną pulę punktów i tak jak rozdamy, tak siedzi na amen. Co nam to da? Nie będzie rozdrabniania się na rozwijanie każdej umiejętności (bo będzie jeszcze multum tych typowo łowieckich, które trzeba będzie rozwijać) + postaci będą zróżnicowane i nie będzie tak, że po kilku miechach gry, mamy wszystkich wymaksowanych i sami bogowie biegają po świecie.

Praktyka:

Jest 5 statystyk. Każda z nich ma 10 oczek rozwoju:

Krzepa - ○○○○○○○○○○
Zręczność - ○○○○○○○○○○
Wytrzymałość - ○○○○○○○○○○
Szybkość - ○○○○○○○○○○
Percepcja - ○○○○○○○○○○

Czyli jakbyśmy chcieli wymaksować wszytko, potrzeba byłoby 50 punktów. My dajemy o 10 mniej, czyli 40 punktów do wydania z tym, że jako łowcy musimy być lepsi od reszty, bo inaczej by nas nie potrzebowali. Dlatego też uznałbym, że maksymalny próg zwykłego człowieka to 4 punkty w każdej kategorii. Dlatego też jako łowcy, każda statystyka ma 5 oczek zapewnionych "na start":

Krzepa - ●●●●●○○○○○
Zręczność - ●●●●●○○○○○
Wytrzymałość - ●●●●●○○○○○
Szybkość - ●●●●●○○○○○
Percepcja - ●●●●●○○○○○

To jest 25 punktów. Odejmujemy więc 25 od 40 i zostaje nam 15 punktów na rozdysponowanie ich według własnej woli. Np:

Krzepa - ●●●●●●●○○○
Zręczność - ●●●●●●●●●○
Wytrzymałość - ●●●●●●○○○○
Szybkość - ●●●●●●●●○○
Percepcja - ●●●●●●●●●●

W ten sposób mamy rozdysponowane 40 punktów na statystyki fizyczne naszego bohatera.
I to są statystyki, które już się nie zmieniają. Mamy zatem całkiem zręcznego łowce, którego głównym atutem jest szybkość i percepcja. Dlatego też mało co jest w stanie uciec jego uwadze, a dzięki szybkiemu refleksowi i zwinności ruchów, niewiele jest istot, które są w stanie go zaskoczyć.


Statystyki Łowcy:

- Znajomość Bestii
Czyli po prostu jak dobrze opanował bestiariusz. Zna na wyrywki wszystko na temat Bazyliszka Królewskiego, czy też musi sięgać za każdym razem do lektury, gdyż nie może rozpoznać prostego tropu na bagnach.
- Posługiwanie się Magią
Opisuje jak dobrze bohater zna zaklęcia i jak się nimi posługuje. Dobra znajomość magii w prawdzie nie robi z niego pełnoprawnego czarodzieja, ale i tak nieraz może uratować życie.
- Zielnik
Pokazuje jak dobrze postać zna otaczającą ją florę. Potrafi rozróżnić konkretne zioła, czy korzenie. Wie, które owoce są jadalne, a których lepiej nie tykać.
- Alchemia
Określa jak dobrze bohater potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce. Im większy stopień alchemii, tym lepsze i skuteczniejsze maści czy eliksiry potrafi stworzyć i odpowiednio zastosować.
- Walka bronią białą
Opisuje jak dobrze łowca radzi sobie z walką z bronią w ręku. Umiejętność niezbędna, jeżeli chce się być skutecznym łowcą i przeżyć dostatecznie długo, by o tym opowiedzieć.
- Walka wręcz
Kolejna ważna umiejętność. Czasem może zdarzyć się tak, że bohater zostanie pozbawiony broni i musi liczyć na własne pięści. Dlatego lepiej wiedzieć gdzie i jak uderzyć, aby znokautować przeciwnika.


Te statystyki nie są statyczne, co za tym idzie, można, a nawet trzeba je rozwijać. Grę zaczynamy jako młody łowca, który dopiero co ukończył szkolenie. Dlatego też dostajemy 12 punktów do rozdania między umiejętności, gdzie:
Każda z nich musi mieć przynajmniej jeden punkt i rozwój startowy nie może przekraczać trzech punktów w danej statystyce.
Tak jak w przypadku statystyk fizycznych możemy rozwinąć daną umiejętność do dziesięciu. Przykładowo może to wyglądać w ten sposób:

Znajomość Bestii - ●●○○○○○○○○
Umiejętności Magiczne - ●○○○○○○○○○
Zielnik - ●●○○○○○○○○
Alchemia - ●○○○○○○○○○
Walka Bronią Białą - ●●●○○○○○○○
Walka Wręcz - ●●●○○○○○○○

W ten sposób otrzymujemy młodego łowcę, który postawił na umiejętności walki i lepszą znajomość bestiariusza oraz zielnika, co czyni go typowym tropicielem.

Zdobywanie kolejnych punktów:

Jeżeli ruszamy na polowanie i będziemy w znacznej mierze korzystać z jakiejś umiejętności, to po wykonaniu zadania, Mistrz Gry może nagrodzić nas dodatkowym punktem danej statystyki. Przykład:

Łowca ruszył na polowanie. Niestety jego ograniczona wiedza na temat bestii z bagien sprawiła, że nie rozpoznał odcisków pozostawionych w błocie. Musiał więc wrócić do szkoły i przeanalizować trop, który znalazł, porównując go z tym, co opisane jest w bestiariuszu. Gdy dopasował już wszystkie ślady i określił z czym ma do czynienia, powrócił na moczary i stanął oko w oko z bestią.
Po czymś takim MG dał +1 do znajomości bestiariusza.
Powrót do góry Go down
https://val-edhel.forumpl.net
 
Statystyki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pandziorka :: Val Edhel :: Plac budowy :: Mechanika-
Skocz do: